Sas Metodu
SAS Metodu genç yaştaki çocuklara(3-18) uygulanan okuldaki başarılarını günlük hayata olan uyumlarını sosyal çevreyle olan harmonisini düzenleyen müzik temelli bir eğitim programıdır. Ve buna bağlı olarak çocuklarda ki özgüvenini derslerinde ki başarısızlığı tamir etmeye yönelik pozitif etkiler yaratır.
SAS Metodu ile Otizm ,dikkat eksikliği ve hiperaktive, disleksi, diskalkuli, hafıza ile ilgili psikolojik temelli rahatsızlıkların yansıra çocuklarda ve gençlerde motivasyon artışı davranışlarda olan eksiklik ve hataları düzenleme yoluna gider.
SAS Metodu herkes için bireysel kişiye özel hazırlanan bir programdır müzikler aracılığı ile ortalama 1 aylık bir program hazırlanarak günlük seanslar şeklinde uygulanır
SAS Metodu müzik ve tonlamaları sayesinde kulaklık kullanılarak beynin her iki yarı küresini aktifleştirerek beynin eşzamanlı ve eşgüdümsel olarak çalışmasını sağlayarak eğitimi alan kişiyi sosyal hayata adapte etmeyi veya yukarıda saydığımız teşhisleri tamir etmeyi ve iyileştirmeyi amaçlar.
SAS Metodu Avrupa’nın bir çok ülkesinde ve Türkiye de kullanılan bilimsel bir metottur.
SAS Metodu özellikle otizm alanında kullanılmakta ve bu konuda ağır seyreden otizmli bireylerde dahil olmak üzere, tüm otizmli bireylerin hayatlarını kolaylaştırdığı gözlemlenmiş ve kabul edilmiştir. Umut Işığı özel eğitim ve rehabilitasyon merkezi olarak SAS metodunu kullanmaktayız.
SAS Metodu Nedir?
SAS Metodu ise, özellikle otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi ve rehabilitasyonunda kullanılan bir yöntemdir.
SAS Metodu, İngilizce "Social Approach Model" kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltmadır. Bu yöntemde, öncelikle bireyin sosyal etkileşim becerileri geliştirilmeye çalışılır. Bunun için öğrenme çevresi, öğretmen-öğrenci etkileşimi ve öğrenci-öğrenci etkileşimi gibi unsurlar önem kazanmaktadır.
SAS Metodu uygulanan özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, özellikle otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin sosyal etkileşim becerilerinin geliştirilmesine, kendilerini ifade etmelerine ve günlük yaşam becerilerini kazanmalarına yardımcı olmaktadır. Merkezlerde ayrıca, bireysel terapi, grup terapisi, dil ve konuşma terapisi gibi hizmetler de sunulmaktadır.
SAS Metodu özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerine başvurmak isteyen aileler, merkezin uzman kadrosuyla görüşerek bireyin ihtiyaçlarına yönelik uygun bir eğitim planı oluşturabilirler.
SAS Metodu Eğitimi
SAS Metodu eğitimi, özellikle otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi ve rehabilitasyonunda kullanılan bir yöntemdir. Bu yöntemde, öncelikle bireyin sosyal etkileşim becerileri geliştirilmeye çalışılır. Bunun için öğrenme çevresi, öğretmen-öğrenci etkileşimi ve öğrenci-öğrenci etkileşimi gibi unsurlar önem kazanmaktadır.
SAS Metodu eğitimi, uzman eğitmenler tarafından verilir. Eğitimler, genellikle özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri tarafından sunulur. Eğitim süresi ve içeriği, bireyin ihtiyaçlarına ve seviyesine göre belirlenir.
SAS Metodu eğitimi, bireyin sosyal etkileşim becerilerini geliştirmek için birçok farklı strateji ve teknik kullanır. Bu stratejiler arasında, bireyin ilgisini çekebilecek aktiviteler ve materyaller kullanmak, bireyin özgüvenini artırmak, bireye doğru davranışları modellemek, öğretmen-öğrenci etkileşimini artırmak ve bireyin sosyal becerilerini günlük yaşam aktivitelerinde kullanmasını sağlamak gibi unsurlar yer alır.
SAS Metodu eğitimi, bireyin sosyal etkileşim becerilerinin yanı sıra, dil ve iletişim becerilerini, motor becerilerini, bilişsel becerilerini ve günlük yaşam becerilerini de geliştirmeyi hedefler. Eğitim süreci boyunca, bireyin ilerlemesi düzenli olarak takip edilir ve eğitim programı, bireyin ihtiyaçlarına ve gelişimine göre güncellenir.
SAS Metodu eğitimi, otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi ve rehabilitasyonunda etkili bir yöntem olarak kabul edilir. Ancak, her bireyin ihtiyaçları farklı olduğundan, eğitimin etkinliği bireye özgü olarak değişebilir.
SAS Odaklanma Dikkat Metodu
SAS Odaklanma Dikkat Metodu, otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin dikkat becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak kullanılan bir yöntemdir. Bu yöntemde, bireyin dikkat becerileri geliştirilerek, öğrenme ve sosyal etkileşim becerilerinin de artırılması hedeflenir.
SAS Odaklanma Dikkat Metodu, özellikle otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin zayıf dikkat becerilerini hedefler. Bu metot, dikkat becerilerinin geliştirilmesine yardımcı olacak öğretim tekniklerini içerir. Bu teknikler, dikkat süresi, dikkat yoğunluğu ve dikkat alanını artırmayı amaçlar.
SAS Odaklanma Dikkat Metodu, bireyin özellikle görsel uyaranlara dikkatini yoğunlaştırarak, bireyin dikkat becerilerini geliştirmeye çalışır. Örneğin, bireyin ilgisini çeken nesneler veya aktiviteler kullanarak, bireyin dikkatini çekmek ve uzun süre odaklanmasını sağlamak amaçlanır. Bu yöntem aynı zamanda, bireyin dikkatini farklı uyaranlara yönlendirerek, dikkat dağınıklığını azaltmaya da yardımcı olabilir.
SAS Odaklanma Dikkat Metodu, bireye uygun olarak tasarlanan öğrenme materyalleri ve teknikleri kullanarak, bireyin dikkatini çekmeye çalışır. Böylece, bireyin öğrenme ve sosyal etkileşim becerileri de geliştirilir. Bu yöntem ayrıca, öğretmen-öğrenci etkileşimini artırarak, bireyin dikkatini artırmaya yardımcı olur.
SAS Odaklanma Dikkat Metodu, özellikle özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde kullanılan bir yöntemdir. Uzman eğitmenler tarafından verilir ve eğitim süresi bireyin ihtiyaçlarına göre belirlenir. Bu yöntem, otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin dikkat becerilerini geliştirmek için etkili bir yöntem olarak kabul edilir.