Umut Işığı loading Logo
Umut Işığı Pen
9:00 - 18:30 Pzt - Cmt
Çavuşoğlu Mah. Çavuşoğlu Cad. No:14 Kartal / İSTANBUL

Küçük Adımlar Programı

Küçük Adımlar programı, özellikle gelişimsel geriliği olan çocukların anne-babalarına yönelik olarak hazırlanmış bir erken eğitim programıdır. Bu program, özürlü çocuklarına kendi evlerinde eğitim vermek isteyen anne-babaları hedef almaktadır. Küçük Adımlar programı, çocukların gelişim düzeylerine uygun olarak hazırlanmış öğretim materyalleri ve yönergeler içermektedir. Program, çocukların sosyal, zihinsel, motor ve dil becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Ayrıca çocukların günlük yaşamlarında karşılaşabilecekleri zorluklarla baş etme becerilerini de destekler. Küçük Adımlar programının amacı, özürlü çocuklara erken dönemde doğru eğitim ve destek vererek onların gelişimini en üst düzeye çıkarmaktır. Ayrıca program, ailelere çocuklarına evde de destekleyici bir eğitim verebilmeleri için yol göstermeyi hedefler.

Küçük Adımlar Programı

Küçük Adımlar programı, ailelere öncelikle eğitim vermekle birlikte, aynı zamanda ailelere destek sağlayan bir programdır. Program, ailelerin çocuklarına özel bir eğitim verirken, aynı zamanda kendilerine de rehberlik ederek, çocuklarıyla daha sağlıklı bir iletişim kurmalarını sağlar.

Küçük Adımlar programı, özürlü çocuklarına evde eğitim vermek isteyen anne-babalara yönelik hazırlanmış bir erken eğitim programıdır. Program, çocukların gelişim düzeylerine uygun materyaller içermekte ve ailelere çocuklarına destek olmak için yol göstermektedir. Aynı zamanda, ailelerin çocuklarıyla sağlıklı bir iletişim kurmalarını da desteklemektedir. Umut Işığı özel eğitim ve rehabilitasayon merkezi olarak küçük adımlar programı uygulayarak çocukların öğrenme aşamalarını daha etkili hale getiriyoruz.

Küçük Adımlar İlkesi Nedir?

"Küçük Adımlar" ilkesi, özellikle çocukların öğrenme sürecinde küçük adımlar atarak ilerlemenin daha etkili ve verimli bir yöntem olduğunu vurgulayan bir yaklaşımdır. Bu ilkeye göre, öğrenme süreci basitten karmaşığa doğru ilerleyen küçük adımların ardışık bir şekilde takip edilmesiyle gerçekleştirilir. Öğrenme sürecinde küçük adımların atılması, çocukların öğrenme motivasyonunu artırır ve başarısızlık hissini azaltır. Ayrıca, küçük adımların atılması çocukların öğrenme sürecinde daha fazla deneyim kazanmasına ve daha yüksek seviyelere ulaşmalarına yardımcı olur.

Küçük Adımlar ilkesi, özellikle özel gereksinimli çocuklar ve diğer gelişimsel engelli çocuklar için eğitim ve rehabilitasyon programları oluştururken sıkça kullanılan bir yöntemdir. Bu yöntem, çocukların bireysel ihtiyaçlarına ve öğrenme stillerine uygun olarak özelleştirilebilir ve farklı öğrenme seviyelerindeki çocuklar için uyarlanabilir.

Küçük Adımlar Özel Eğitim Programı

Küçük Adımlar, özel eğitim alanında kullanılan erken müdahale programlarından biridir. Bu program özellikle, 0-6 yaş aralığındaki çocuklara yönelik geliştirilmiştir ve genellikle gelişimsel gerilik gibi durumları olan çocuklar için kullanılır.

Küçük Adımlar programı, çocukların gelişimsel özelliklerine ve ihtiyaçlarına göre hazırlanmış bireyselleştirilmiş bir öğrenme planına dayanır. Bu programda amaç, çocukların kendilerine özgü öğrenme stillerine ve öğrenme hızlarına uygun bir şekilde eğitim almalarını sağlamaktır. Program, çocukların motor becerilerini, dil ve iletişim becerilerini, sosyal ve duygusal gelişimlerini, özbakım becerilerini ve bilişsel gelişimlerini desteklemek için çeşitli aktiviteler içerir.

Küçük Adımlar programı, çocukların evde, okulda veya özel eğitim merkezlerinde uygulanabilir. Ayrıca, bu program anne-babalara, öğretmenlere ve özel eğitim uzmanlarına, çocukların gelişimsel ihtiyaçlarını anlama ve karşılamada yardımcı olacak bir dizi araç ve kaynak sağlar.

Küçük Adımlar programının temel prensipleri arasında çocuk merkezli eğitim, bireyselleştirilmiş öğrenme, erken müdahale, aile katılımı, pozitif pekiştirme ve özgün materyallerin kullanımı yer alır. Bu prensipler, çocukların özgüvenlerini arttırır, öğrenme motivasyonlarını yükseltir ve gelişimsel hedeflere ulaşmalarına yardımcı olur.